browser bubble bulb cycle pen usersClient users checkmark chat mail phone attachment arrowUpRight selectArrows linkedin
Akateeminen Kirjakauppa

Lukeminen tekee hyvää.

Akateemisen kirjakaupan ja Mediasignalin yhteistyö käynnistyi syksyllä 2015 Stockmann Oyj:n myydessä Akateemisen kirjakaupan liiketoiminnan ruotsalaiselle mediayhtiö Bonnier AB:lle. 

Lähtökohtana yhdessä tekemiselle oli säilyttää vanhan, ikonisen brändin olemus, mutta samalla luoda taustalle uusi ja raikas ilme kuvastamaan nykyaikaista tapaa kehittää alan pitkäaikaisen toimijan roolia Suomessa.

Vieraile sivustolla

Asiakas

Palvelut Digitaalisen liiketoiminnan kehitys / Verkkopalvelut

Teknologiat TYPO3

Akateeminen Kirjakauppa haluaa lisätä lasten ja nuorten lukuintoa

Keväällä 2016 Akateemisen Kirjakauppa käynnisti Lukeminen tekee hyvää -ohjelman lasten lukuintoa parantamaan. Mediasignal toteutti kokonaisuudessaan Lasten Lukupassi -verkkosivustokokonaisuuden.

Keväällä 2016 Akateemisen Kirjakaupan sivuston ilme uudistui kokonaan. Lisäksi käynnistettiin Lukeminen tekee hyvää -ohjelma Lasten Lukupassin muodossa.

Akateeminen Kirjakauppa haluaa haastaa perheet panostamaan lukemiseen ja lukemisen parissa käytettyyn yhteiseen aikaan. Lukeminen on tärkeässä roolissa lasten kielellisen kehittymiseen sekä laajemmin lapsen ajattelun ja tunne-elämän kehittymisessä.

Mediasignal toteutti lukuintoa aktivoimaan Lasten Lukupassi -verkkosivustokokonaisuuden, joka perustuu Lukeminen tekee hyvää -ohjelmaan.

Sivustolla käyttäjä voi luoda oman Lukupassin, jonne kirjataan luetut kirjat muistiin. Lapset ja nuoret voivat antaa kirja-arvioita Lukupassissa tai lukea muiden suosituksia. Lukupassin luonti ei edellytä ostamista, vaan sinne voi myös merkitä vaikka kirjastosta lainatut kirjat.

Kaiken informaatiotulvan keskellä lapset keskittyvät yhä lyhytjänteisemmin asioihin. Lukeminen tekee hyvää -ohjelmalla halusimme herättää erityisesti aikuiset huomaamaan lukemisen positiiviset vaikutukset lapsen kehitykseen.
Cia Branders, Akateeminen Kirjakauppa