browser bubble bulb cycle pen usersClient users checkmark chat mail phone attachment arrowUpRight selectArrows linkedin
Katepal Oy

Suomalaisen rakentajan valinta.

Katepal Oy on maamme johtava bitumisten kateaineiden ja bitumituotteiden valmistaja. Päätuoteryhmiä ovat SBS-kumibitumipohjaiset rullatavarat, kattolaatat, sivelyaineet ja pakattu bitumi. Vuonna 1949 perustetun perheyhtiön tehdas sijaitsee Lempäälässä.

Mediasignalin ja Katepalin vuosia kestänyt kumppanuus on sisältänyt laaja-alaisesti erilaisia viestinnän toteutuksia digitaalisen median ratkaisuista aina kampanja- ja painomateriaaleihin saakka.

Vieraile sivustolla

Asiakas

Palvelut Konseptisuunnittelu / Graafinen suunnittelu / Sisällöntuotanto / Verkkosivut / Analytiikka / SOME-kampanjat / Viestintä- ja Mainostoimistopalvelut

Teknologiat TYPO3 / Tuotetietokanta / Kuvapankki / integraatiot, Karttapalvelu

Verkkosivustouudistus toi monipuolisen tuotevalikoiman paremmin esiin

Sivustouudistuksen tavoitteena oli saada sähköinen palvelukanava vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita sekä edistämään myyntiä. Uudistus lähti käyntiin asiakkaan kanssa yhdessä toteutetulla workshopilla, jossa etsimme tärkeimpiä lähtökohtia ja tavoitteita työlle.

Sivustouudistuksen yhteydessä konseptoimme koko tuotevalikoiman esitystavan uudelleen sillä sekä asiakkaat että Katepalin ratkaisumyynti olivat kaivanneet siihen selkeyttä, järjestelmällisyyttä sekä lisäksi houkuttelevuutta. 

Tuotteiden hallittavuutta ratkaistiin lokalisoidulla tuotetietokantaratkaisulla, joka antaa monia mahdollisuuksia esittää tuotedataa, myös ulkomaisten jälleenmyyjien käyttöön.

Sivuston konsepti, käyttöliittymä sekä visuaalisuus uudistettiin kokonaisuudessaan. Teknisenä alustana sivustolla toimii TYPO3-julkaisujärjestelmä.

Kuvapankki­ratkaisulla aineistot keskitetysti yhteen paikkaan

Katepal sai kuva-aineistonsa keskitettyä yhteen sijaintiin. Kuvapankkiratkaisun avulla sekä mainostoimistoyhteistyö että jälleenmyyjäverkostolle materiaalin jakaminen onnistuu helposti ja aineistot ovat 24/7 kaikkien saatavilla.

Olemassa olevia kuvaresursseja hyödynnettiin myös verkkosivustolla kuvapankki-integraation avulla. Kuvapankista tuodaan automatisoidusti Katepalin verkkosivustolle kuvamateriaalia, jolloin kuvia tarvitsee päivittää vain yhteen sijaintiin.

Viestintä­materiaaleja kuluttajamark­kinaan

"Katepalin omat myyjät ovat olleet erittäin tyytyväisiä kattomallistoesitteeseen työkaluna."

Verkkosivustolle luotu uusi tuotteiden esitystapa poiki ajatuksen myös Katepalin kattoesitteen uudistamisesta. Lähtökohtana kuluttajille suunnatussa esitteessä oli yhtenäistää sisältö vastaamaan verkkosivuston esitystapaa. Viestintätiimimme toteutti 20-sivuisen tuote-esitteen kokonaisuudessaan kattaen suunnittelutyön, taiton ja tekstisisällöt.

Keväällä 2016 Katepal teki laajan messukiertueen, jonka tueksi suunnittelimme ja toteutimme messukiertuekampanjan. Kampanjamateriaaleihin yhdistettiin useita sosiaalisen median täsmäkampanjoita. Kampanja toimi odotetusti ja lisäsi myös Katepalin verkkosivuston kävijämääriä. Kevään 2016 sesongin tarjouspyyntökanta on lähtenyt mukavasti nousuun.

Asiakaspalaute verkkosivuistamme on ollut tosi hyvää. Mediasignalin kanssa yhteistyö on sujunut hyvin, vastaukset erilaisiin kysymyksiin saa nopeasti ja työpyynnöt ovat kiitettävällä nopeudella valmiita.
Lasse Rajala, Katepal Oy

Jatkuva kehitystyö pitää sähköiset ratkaisut ajan tasalla

Kehitämme yhdessä Katepalin kanssa olemassa olevia sähköisiä ratkaisuja jatkuvasti. Hyödynnämme analytiikkaa ja erilaisia tutkimustyökaluja sekä kohderyhmien toiveita kehitystyössä.

Työn alla on myös uusia sähköisen liiketoiminnan kehitysprojekteja, joista varmasti kuullaan pian lisää.