Ostinato Oy on suomalaisten musiikinopiskelijoiden vuonna 1979 perustama nuottikauppa. Ostinaton erikoisalaa on klassinen musiikki. Laajassa valikoimassa on tarjolla myös jazz-, viihde- ja kansanmusiikinnuotteja sekä musiikkikirjallisuutta. Ostinato palvelee verkossa sekä myymälässä Helsingin Töölöntorin laidalla.
Mediasignalin ja Ostinaton yhteistyö alkoi, kun Ostinato etsi kumppania uudistamaan verkkokaupparatkaisunsa, joka tukee ja toimii saumattomasti yhteen kivijalkamyymälän kanssa.
Asiakas
Palvelut Konseptisuunnittelu / Graafinen suunnittelu / Mainostoimistopalvelut / Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen / Verkkosivusto / Ohjelmistokehitys
Teknologiat TYPO3 / Verkkokauppa / Tuotetietokanta / Integraatiot
Verkkokaupan tärkeä rooli liiketoiminnassa
Verkkokauppa integroitiin toiminnanohjausjärjestelmään ja myynnissä oleva laaja tuotevalikoima saatavuuksineen päivittyy automatisoidusti verkkokauppaan. Ostamisen toimintoihin ja käytettävyyteen kiinnitettiin erityisesti huomiota, niin että ostaminen olisi käyttäjälle mahdollisimman intuitiivista.
Uutta ilmettä jatkettiin myös ilmoitusaineistoissa
Verkkokaupan konsepti ja ulkoasu uudistettiin projektin yhteydessä. Ostinatolle luotiin myös viestinnällisiä kärkiä iskulauseiden avulla, joita käytetään aktiivisesti sivuston eri osioissa.
Uutta ilmettä ja konseptia on jatkettu myös Ostinaton ilmoittelussa, johon Mediasignal on toimittanut myös painoaineistoja.
Olemme tosi tyytyväisiä uusien sivujemme ulkonäköön ja henkeen, ne tuntuvat omilta. Ihan ensimmäisistä tapaamisista lähtien tuli helpottunut tunne siitä, että meitä ymmärretään emmekä tule nielaistuiksi jonkin meille vieraan ja ulkoapäin rakennetun mielikuvan sisälle.Pia Antikainen, Ostinato